تارنوا | موسیقی سنتی ایرانی

دانلود رایگان موسیقی سنتی ایرانی

تارنوا | موسیقی سنتی ایرانی

دانلود رایگان موسیقی سنتی ایرانی

تارنوا | موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایرانی،دانلود موسیقی سنتی،آرشیو موسیقی سنتی،دانلود موسیقی ایرانی

بایگانی

دانلود آلبوم “چهار مضراب” اجرای چهارمضراب های ایرانی با اجرای تار و تنبک اثر جلیل شهناز

Download “Chaharmezrab” By Jalil Shahnaz – Direct Link

دانلود آلبوم چهارمضراب جلیل شهناز

سید علیرضا میر علی نقی – کارشناس موسیقی :  « چهارمضراب ، تنها فرم کاملاً سازی موسیقی ایرانی است ، فرمی که وابسته به تکنیک نوازندگی است و قابلیت انطباق – نسبی یا کامل – با کلام را ندارد. بر عکس فرم های دیگر که هرکدام به نوعی قابلیت پذیرش کلام را دارند. چهارمضراب در موسیقی ایرانی همراه با تحول در تکنیک های نوازندگی رشد کرده و متحول شده است. اصل آن مربوط به سازهای مضرابی است و در سازهای نظیر کمانچه و نی نیز کمابیش قابل اجرا است.

چهارمضراب قطعه ایست موزون – وزن دار – که در آن صدای پایه – پدال یا واخوان- به طور مرتب و مشخص شنیده می شود و جملات تشکیل دهنده چهارمضراب با این پایه مشخص شناخته می شوند. در شیوه های مختلف نوازندگی چهارمضراب های بسیار متنوعی ابداع شده و مجموعه چهارمضراب های موسیقی ایرانی در دوران معاصر مجموعه ای غنی و پربار و قابل مطالعه است.

در مکتب تار نوازان اصفهان – که اصل و اساس آن از خانواده هنرمند شهناز است- چهامضرابهایی زیبا – بیشتر بداهه و کمتر پیش ساخته – آفریده شده که حاصل پختگی تکنیک و خلاقیت کم نظیر نوازندگان آن است. صدای تار در مکتب موسیقی اصفهان با پنجاه سال درخشش هنر والای استاد جلیل شهناز به یاد می آید و ساعت ها نوار ضبظ شده از فوران خلاقیت انحصاری استاد شهناز ، چهارمضراب های بسیار دلنشین و زیبایی را تقدیم گنجینه هنر موسیقی ایرانی کرده است.

در این آلبوم تعدادی از چهارمضراب های استاد جلیل شهناز انتخاب و علاقمندان هنر او و علاقمندان تار و دوستداران قطعات سازی تقدیم شده است »

نوازندگان : تار (استاد جلیل شهناز) – تنبک : ناصر فرهنگ فر – فریار دیبا – محمود فرهمند – محمد اسماعیلی در قطعات مختلف

دانلود آهنگ جدیددانلود آلبوم “چهارمضراب” با کیفیت ۱۲۸ + کاورها در یک فایل zip
دانلود آهنگ جدیدخرید آلبوم “چهارمضراب” از وبسایت بیپ تونز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی